Tilaus- ja toimitusehdot

MAIDEN LILLY FINLANDIN VERKKOKAUPAN TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT

Yleistä verkkokaupasta

Verkkokaupan tuotteita myy tmi Prolia, jonka rekisteröity aputoiminimi on Maiden Lilly Finland, y-tunnus 2193557-7. Myymme tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille Manner-Suomeen. Tuotteiden hinnat sisältävät tuoteperusteisen arvonlisäveron. Perusverokanta on 24%. Taideteosten arvonlisäverokanta on 10% (Art by Pirjo S. -tuoteryhmän tuotteet). Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Asiakaspalveluun voit ottaa yhteyttä sähköpostilla info@maidenlillyfinland.fi, yhteydenottolomakkeella tai puhelimitse arkisin +358 40 658 2313/Pirjo.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan osoitteesta https://maidenlillyfinland.fi Ostoskorin kautta. Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin. Tilauksesta lähetetään tilausvahvistus sähköpostiisi, josta näet tilaamasi tuotteet, toimituskulut, tilauksen loppusumman, tilausnumeron ja linkin tilauksen seurantaan. Tilausvahvistus toimii kuittina ostoksestasi. Voit myös rekisteröityä asiakkaaksi, jolloin pääset helposti tarkastelemaan tilauksiasi ja järjestelmä muistaa aikaisemmin antamat tietosi. Voit tilata myös ilman rekisteröitymistä.

Maksutavat

Tuotteet ja niiden toimituskulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Maksu tapahtuu maksupainikkeilla. Käytössämme on Checkout maksunvälityspalvelu, joka välittää maksun puolestaan Maiden Lilly Finlandille. Käytössäsi on kaikkien pankkien maksupainikkeet, luottokorttimaksu ja Osuuspankin lasku- ja osamaksupalvelu.

Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Checkout on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu. Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi verkkokauppaan, maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi. Maksu suoritetaan Checkout Finland Oy:n hallinnoimalle tilille, josta se siirretään kauppiaalle.

Minimitilausraja

Verkkokaupassa ei ole minimitilausrajaa.

Toimitusaika

Maiden Lilly Finland toimittaa tilaukset Shipit-toimituspalvelun välityksellä. Toimitusaika on: 2-7 työpäivää ellei tuotteessa toisin mainita. Tilaustuotteiden toimitusaika sovitaan erikseen ennen toimitusta.

Toimitustavat

Pienikokoisten tuotteiden käytössä olevat toimitustavat:

♦ Nouto. Nouto Maiden Lilly Finlandin toimipaikasta Torniosta.

♦ Posti Pikkupaketti pientilauksille. Max. mitat 2 kg ja 35,3 x 25 x 3 cm. Toimitus ensisijaisesti postiluukkuun tai -laatikkoon. Mikäli lähetys ei mahdu postiluukkuun tai -laatikkoon, se toimitetaan vastaanottajan lähipostiin noudettavaksi.

Normaalikokoisten tuotteiden käytössä olevat toimitustavat:

♦ Nouto. Nouto Maiden Lilly Finlandin toimipaikasta Torniosta.

♦ Nouto Postista Smart Post. Nouto valitsemastasi Postin toimipisteestä tai Pakettiautomaatista.

♦ Matkahuolto Lähellä-paketti. Nouto valitsemastasi Matkahuollon toimipisteestä.

♦ DB Schenker noutopistepaketti. Nouto valitsemastasi DB Schenkerin toimipisteestä.

♦ Posti Kotipaketti. Kotiintoimitus.

♦ Matkahuolto Jakopaketti. Kotiintoimitus.

Suurikokoisten tai painavien tuotteiden toimitustavat:

♦ Nouto. Nouto Maiden Lilly Finlandin toimipaikasta Torniosta.

♦ Matkahuolto Jakopaketti. Kotiintoimitus.

Suurikokoisille tai painaville tuotteille voi valita toimitustavaksi joko Nouto tai Matkahuolto Jakopaketti.  Mikäli Ostoskorin tuotteella/tuotteilla on koko- tai painorajoitus koskien toimitustapaa, Ostoskori ei näytä muita toimitustapoja. Suurikokoisisten tuotteiden rajoitettu toimitustapa mainitaan tuoteselostuksessa. Toimitustavan ja toimitusmaksun voit tarkistaa Ostoskorista.

Toimituskulut

Toimituskulut sisältävät lähetys- ja pakkauskulut. Ostoskori laskee automaattisesti ostosten ja toimituskulujen arvonlisäveron. Voit tarkistaa toimituskulut ennen maksua Ostoskorista. Toimitamme tilaukset pakettina. Toimituskulu lisätään tilaukseen automaattisesti kassalla tilauksen loppusummaan. Mikäli ostoskorissa on ainoastaan 10 % arvonlisäverokannan tuotteita, myös toimituskulujen arvonlisävero on 10%. Tällöin toimituskulut voivat olla pienemmät. Mahdolliset jälkitoimitukset ovat asiakkaalle maksuttomia.

♦ Alle 100 €:n tilauksille on  kiinteä toimituskulu 5,90 €, mikäli toimitustapana on Postin Postipaketti, Postin Pikkupaketti, Matkahuollon Lähelle-paketti tai DB Schenkerin noutopistepaketti.

♦ Yli 100 €:n tilaukset toimitetaan ilmaiseksi, mikäli toimitustapana on Postin Postipaketti, Postin Pikkupaketti, Matkahuollon Lähelle-paketti tai DB Schenkerin noutopistepaketti. Ilmainen kuljetus ei koske suurikokoisia tuotteita.

♦ Matkahuollon Jakopaketin ja Postin Kotipaketin toimituskulu on 14,90. Kotiintoimituksille ei ole rahtivapausrajaa.

Vahingoittunut lähetys

Tarkasta lähetys aina sitä vastaanottaessasi ja ilmoita kuljetusliikkeelle tai  kuljetusliikkeen toimipisteen henkilökunnalle heti ulkoisesti havaittavasta vahingosta. Ilmoita vauriosta ennen lähetyksen kuittaamista. Mikäli et huomannut lähetystä vastaanottaessasi vahinkoa, ilmoita siitä mahdollisimman pian sekä kuljetusliikkeen/toimipisteen asiakaspalveluun että Maiden Lilly Finlandin asiakaspalveluun. Voit ottaa myös kuvan vaurioituneesta lähetyksestä. Säästä pakkausmateriaalit ja tuote vahingon todentamista ja vahingon käsittelyä varten.

Tuotereklamaatiot

Mahdollisissa tuotereklamaatioissa tulee olla yhteydessä Maiden Lilly Finlandin asiakaspalveluun. Tuotereklamaatiot käsitellään tapauskohtaisesti. Ilmoitus virheellisestä toimituksesta tai viallisesta tuotteesta on tehtävä 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta.

Vaihto- ja palautusehdot

Palautuksissa ota mielellään ensin yhteys Maiden Lilly Finlandiin, joko soittamalla puhelinnumeroon +358 40 658 2313 tai sähköpostitse info@maidenlillyfinland.fi ennen palautuksen tekemistä.

Asiakkaalla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus postimyynnissä ostetuille tuotteille. Mikäli haluat palauttaa tuotteita, palautus on tehtävä 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta. Mikäli ilmoitat palautuksesta 14 vuorokauden kuluessa tavaran vastaanottamisesta, 14 päivän palautusaika lasketaan alkavan ilmoituspäivästä alkaen. Emme vastaanota palautuksia näiden aikarajojen jälkeen. Kuluttajan vastuulla on tarvittaessa näyttää toteen, että tavara on palautettu määräajassa, esimerkiksi palautuskuitilla.

Palautusoikeus koskee vain  käyttämättömiä ja myyntikelpoisia tuotteita. Palautusoikeus ei koske tilaus- eikä räätälöityjä tuotteita.

Asiakas vastaa palautuksen kustannuksista. Hyvitämme palautuksesta aiheutuneita kustannuksia alimman mahdollisen lähetyskustannuksen mukaan. Mikäli palautat vain osan tilauksen tuotteista, emme hyvitä palautuskustannuksia. Mikäli palautat tilauksen tuotteet kokonaisuudessaan, hyvitämme tilauksen alkuperäisen loppusumman mukaan.

Lähetä palautus käyttämällä samaa kuljetusliikettä/palvelupistettä kuin paketin vastaanottamisessa:

♦ Palauta Matkahuollon välityksellä toimitettu paketti Matkahuollon palvelupisteeseen sekä DB Schenkerin välityksellä toimitettu paketti DB Schenkerin palvelupisteeseen. Jätä paketin päälle alkuperäinen osoitekortti tai liitä palautusrahtikirja paketin päälle.

♦ Palauta Postin välityksellä lähetetty paketti Pakettiautomaattiin tai Postin palvelutiskille varustettuna palautusrahtikirjalla tai uudella osoitekortilla. Paketissa tulee olla joko Shipitin kautta tehty palautusrahtikirja tai uusi osoitekortti. Pakettiautomaattiin kirjaudutaan Shipitiltä saatavalla yritysnumerolla. Pakettiautomaatilla ei pidä käyttää samaa lokerokoodia, jolla paketti alunperin vastaanotettiin.

Liitä palautukseen palautuslomake, joka toimitetaan tilauksesi mukana. Lomakkeessa tulee olla seuraavat tiedot:

♦ Asiakasnumerosi

♦ Nimesi

♦ Osoitteesi

♦ Puhelinnumerosi

♦ Pankkitilinumerosi

♦ Kopio Maiden Lilly Finlandin tilausvahvistuksesta.

♦ Mahdollinen syy palautukselle.

Maksun palauttaminen

Maiden Lilly Finlandin on viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuaan palautettava kuluttajalta saadut maksut. Yrityksellä on oikeus pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes tavara on palautettu tai kuluttaja on osoittanut lähettäneensä tavaran takaisin, esimerkiksi palautuskuitilla.

♦ Jos tavara on olennaisesti muuttunut tai vähentynyt, kuluttajalla ei ole oikeutta saada takaisin koko maksamaansa summaa.

♦ Jos kuluttaja on valinnut muun kuin edullisimman toimitustavan, esimerkiksi pikatoimituksen, yrityksen ei tarvitse palauttaa siitä aiheutuneita ylimääräisiä kustannuksia.

♦ Jos yritys ei palauta rahoja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tai tavaran saatuaan, kuluttajalla on oikeus viivästyskorkoon.

♦ Asiakas vastaa siitä että paketti on pakattu asianmukaisesti siten että se säilyy alkuperäisessä kunnossa vahingoittumattomana.

Maksun palauttamisesta ei aiheudu sinulle kustannuksia. Palautus voidaan tehdä suostumuksellasi myös muulla tavoin, kuten lahjakortilla. Kun palautus on saapunut meille ja hyväksytty, rahat palautetaan suoraan tilillesi  maksunvälittäjä Checkoutin palautustoiminnolla. Checkoutilta lähetetään sinulle sähköposti, jossa kerrotaan tulossa olevasta palautuksesta. Sähköpostissa on linkki, jonka kautta syötetään IBAN-muotoinen tilinumero Checkout-tiliin palautusta varten. Tilinumeron antamisen jälkeen palautus etenee automaattisesti.

Noutamattomat paketit

Mikäli asiakas ei nouda pakettiaan  kuljetusyrityksen ilmoittaman säilytysajan kuluessa, paketti lähetetään takaisin Maiden Lilly Finlandille. Noutamattoman paketin palautuskustannukset vähennetään asiakkaalle suoritettavasta maksunpalautuksesta.

Peruuttamisilmoitus

Peruutusilmoitus on tehtävä viimeistään 14 päivän kuluessa tavaran vastaanottamisesta tai tilauksen tekemisestä. Jos peruuttamisajan viimeinen päivä on lauantai tai pyhäpäivä, peruuttamisilmoituksen voi tehdä vielä ensimmäisenä arkipäivänä. Jos peruuttamisilmoituksen saapumisen ajankohdasta ei ole tarkkaa selvitystä,

♦ postitse lähetetyn ilmoituksen katsotaan saapuneen yritykselle seitsemäntenä päivänä sen lähettämisestä.

♦ sähköisesti lähetetyn ilmoituksen päivänä, jolloin ilmoitus on lähetetty.

Peruuttamisoikeuden käyttämiselle ei tarvitse esittää perusteluja.  Tavara on palautettava viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Kuluttajan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että ilmoitus on tehty. Kuluttajalla on oikeus ilmoittaa peruuttamisesta myös ennen tavaran toimittamista.

Peruuttamisilmoituksen voi tehdä:

♦ vapaamuotoisella sähköpostilla,

♦ postitse lähetettävällä kirjeellä,

♦ rekisteröityneen asiakkaan Oma tili-sivulla,

 ♦ verkkosivun Yhteydenotto-lomakkeella,

♦ palautettavan tavaran mukana toimitettavalla ilmoituksella (palautuslomake).

Sähköisesti lähetetystä peruuttamisilmoituksesta lähetetään vahvistus asiakkaan sähköpostiosoitteeseen heti ilmoituksen lähetyksen jälkeen.

Muuta

Pidätämme oikeuden muuttaa toimitusehtojamme. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin. Maiden Lilly Finland käsittelee kaikki asiakastiedot täysin luottamuksellisesti. Maiden Lilly Finland sitoutuu olemaan luovuttamatta asiakastietoja kolmannelle osapuolelle.

Päivitetty Torniossa 25.9.2018

Prolia Maiden Lilly Finland